vrijdag 15 februari 2013

15-02-2013 #BackHome #A$AP Rocky


Vanavond zal het boegbeeld van een nieuwe generatie hiphopartiesten, A$AP Rocky, zijn opwachting maken in de Wieringer ether, tenminste, ik ga ervan uit dat geen andere DJ bij Zuiderzee FM deze artiest heeft gedraaid.

Afgelopen week stond er een stuk over deze in de NRC-next. Dit artikel bewoog mij er toe om op spotify eens te gaan luisteren. Binnen ongeveer 5 seconden was ik verkocht. Op 28 mei staat A$AP Rocky in de Melkweg in de hoofdstad en daar heb ik ook gelijk maar twee kaartjes voor gekocht. Dit is enorm en ik dit ga ik jullie niet onthouden.

De 24-jarige rapper uit New York groeide na de release van zijn mixtape ‘LiveLoveA$AP’ met name door zijn hits ‘Purple Swag’ en ‘pe$o’ uit tot een regelrechte hype in de internationale hiphopwereld. Op 15 januari jl. kwam zijn debuut ‘LongLiveA$AP’ uit, dat direct op #1 in de Amerikaanse albumcharts binnenkwam. En dat terwijl het album reeds een maand voor de officiĆ«le release online was uitgelekt. Hoewel veel grote namen hebben meegewerkt aan ‘LongLiveA$AP’ (o.a. Danger Mouse, Santigold, Kendrick Lamar en Skrillex) heeft A$AP het succes vooral aan zichzelf te danken: diverse (nieuwe) muziekstijlen en (stem)geluiden resulteren in een geheel eigen en verfrissende vorm van hiphop. Zijn pakkende rapstijl en catchy teksten onderscheiden A$AP van zijn tijdgenoten en maken dit een niet te missen show. 
<!--[if !supportLineBreakNewLine]-->
<!--[endif]-->
Dit debuutalbum wordt vanavond tussen 8 en 9 bijna in zijn geheel integraal uitgezonden. Luister en huiver. Luistern kan op Wieringen in de ether 106.6 FM. Op de rest van wereld is de uitzending te beluisteren via een link op www.rtvnoordkop.nl.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten