vrijdag 20 juni 2014

20-06-2014 #BackHome #Nirvana #Unplugged

Ik had hem op MC -oftewel een muziekcassette, oftewel een bandje-, niet origineel, maar overgetaped zoals dat zo mooi in vaktermen heet. Er was de mogelijkheid om hem van een andere MC over te tappen, dat kon zelfs op dubbele snelheid, je kon van de radio opnemen, maar in mijn geval had ik het geluk dat ik hem van een CD kon overtapen. Ik noemde dat gewoon kopiëren. En maar moeilijk doen over illegaal downloaden.

Enfin, ik luisterde hem en vond het k*t. Ik wou Nirvana, ik wou Lithium, ik wou Rape Me, ik wou rammen. Maar dat ging dus niet door. Later leerde ik dit album te waarderen zoals dat eigenlijk hoort. Daarom, en omdat MTV eigenlijk vergeten is waarom ze er zijn (of komt dat door youtube?), om die redenen vanavond dus deze live registratie dat uiteindelijk een legendarisch album is geworden.

BackHome is vrijdag tussen 20:00 en 21:00 uur te beluisteren op Noordkop Radio (RTV Noordkop), de lokale omroep van de gemeente Hollands Kroon.



106.6 FM | Kabel 89.0 Ziggo | Ziggo Radio 783 www.rtvnoordkop.nl

Albumsessie 1: Bob Dylan - Highway 61 Revisited
Albumsessie 2: the Black Keys - El Camino
Albumsessie 3: Pearl Jam - Lightning Bolt
Albumsessie 4: Arcade Fire - Reflektor
Albumsessie 5: the Beatles - On Air: Live At The BBC Volume 2
Albumsessie 6: Beach Boys - Pet Sounds
Albumsessie 7: Bon Iver - Bon Iver
Albumsessie 8: Stromae - Racine Carrée
Albumsessie 9: Bob Dylan - The 30th Anniversary Concert Celebration
Albumsessie 10: TheWarOnDrugs - LostInTheDream
Albumsessie 11: Tom Petty and the Heartbreakers - Damn the Torpedoes
Albumsessie 12: the Black Keys - Turn Blue
Albumsessie 13: Radiohead - OK Computer
Albumsessie 14: Tim Knol - Soldier On

Geen opmerkingen:

Een reactie posten