vrijdag 20 februari 2015

20-02-2015 #BackHome - Desperado

Ik bekeek een lijstje met nieuwe muziek, en toen ik bij een voor mij onbekende artiest van het vrouwelijk geslacht genaamd Diana Krall terecht kwam viel mij één ding op. Niet de foto op de hoes, niet de titel van het album niet de vorm van de ceedee. Nee, het was 1 nummer, en wel het tweede van dit album, het was Desperado. Ik dacht, het zal toch niet, dat een voor mij onbekende artiest het allermooiste nummer van the Eagles heeft gecoverd? En nadat ik mijn torrentclient zijn werk had laten doen bleek dit toch wel zeker het geval. Ik dacht gelijk, als we coveren, dan kan dit nummer toch alleen door Johnny Cash worden gecoverd? Niets bleek minder waar, terwijl ik luisterde en googelde en zo op wikipedia terecht kwam bleek het allermooiste nummer door velen gecoverd. Ongetwijfeld met minder goede afloop dan de cover van Johnny Cash, maar toch. Ik breng vier varianten, waaronder van degene waar het verhaal mee begon, mee. En wie weet waar deze Desperado-mania toe leidt in BackHome.

Daarnast nieuwe muziek van Angaleena Presley, Rhiannon Giddens, Blackberry Smoke en Amelia Curran. en wat ouds nieuws van Aerosmith, altijd vet, toch?

BackHome is vrijdag tussen 20:00 en 21:00 uur te beluisteren op Noordkop Radio, de lokale omroep van de gemeente Hollands Kroon.


106.6 FM | Kabel 89.0 Ziggo | Ziggo Radio 783 www.rtvnoordkop.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten